תפקידו המשמעותי של איש החינוך בהתפתחותו הרגשית והלימודית של התלמידמטרות התכניתבניית תפיסה בית ספרית ושגרות עבודה המשלבות היבטים רגשיים בעשייה החינוכית תוך יצירת מנגנונים בית- ספריים לשילוב הממד הרגשי בתהליכים החינוכיים.
התכנית תכשיר את צוותי ההוראה כדמויות משמעותיות, ומשפיעות על התפתחותו הרגשית התקינה של התלמיד. במסגרת התכנית יכירו המורים מושגים נבחרים מעולם הפסיכולוגיה (גישות מגוונות כגון פסיכולוגית העצמי , הגישה הנרטיבית והגישה הקוגניטיבית התנהגותית ) והחיבור שלהם לעולם החינוך והפדגוגיה. יושם דגש על הקשר המכריע בין עולמו הרגשי של הלומד והמלמד למוטיבציה, הישגים ולמידה משמעותית וחווייתית.
יעדים ותוצאות- הקניית ידע מעולם הפסיכולוגיה והפדגוגיה תוך רכישת כלים מעשיים לעבודה היומיומית בבית הספר, בחדר המורים, במרחבי החינוך הפתוחים והבלתי פורמליים ובכיתה.
- בניית תפיסה בית ספרית לפדגוגיה המשלבת היבטים רגשיים בלמידה ויצירת מנגנונים בית- ספריים לשילוב הממד הרגשי בתהליכי הוראה ולמידה
- בניית מערך לליווי מורים בתחומי הפסיכו-פדגוגיה והטמעת מתודות להעמקת הכישורים הרגשיים של מורים
- יצירת מאגר יחידות הוראה המכילות היבטים פסיכו-פדגוגיים
- העלאת הישגים לימודיים מתוך הלמידה המשמעותית המשלבת היבטים רגשיים בלמידה
אוכלוסיית יעדצוותי החינוך וההוראה בבתי הספר
עקרונות ודרכי הפעולהקיום פגישת הכנה עם הנהלת בית הספר בכדי להחליט מי מתאים להוביל ולהטמיע את התפיסה בחדר המורים מתוך צוות המורים. תכנית העבודה מודולרית ותותאם ספציפית ללוחות הזמנים של המוסד החינוכי. הפעילות יכולה להתבצע ע"י קיום ימי עיון חווייתיים מרוכזים למורים תוך התנסות בכלים מגוונים, קבוצות הדרכה לצוות המוביל והרצאות במליאת חדר המורים.
משאביםאיש צוות בכיר מתוך בית נספר שמסייע בהטמעת תפיסת העבודה. כיתה עם מקרן, תשלום למנחים .
משאבים הניתנים על ידנוחומרי העשרה, ליווי והדרכה בין הפגישות
תמחור תכניתהיקף התכנית והטמעתה דיפרנציאלי ומשתנה ממוסד חינוכי אחד למשנהו ע"פ המשאבים העומדים לרשותו ומספר המורים שייקחו חלק בתכנית התעריפים שייגבו מהמוסד החינוכי בהתאם למספר השעות שבית הספר ייבחר ובכפוף למסגרת התקציב הדיפרנציאלי של כל בית ספר.
מבצעי התכניתמנחים בכירים בעלי ידע ניסיון רב בייעוץ ארגוני למערכות חינוך ובניהול מערכות חינוכיות טיפוליות, טיפול רגשי וחינוך מיוחד. מנחי התכנית הם בעלי תארים מתקדמים מעולם החינוך והטיפול (עובדים סוציאליים , פסיכותרפיסטים , יועצים חינוכיים, ומנהלי בתי ספר לשעבר ), מדריכים בשנים האחרונות בנושאים הקשורים להיבטים רגשיים בתהליכי למידה והוראה