יצירת תשתיות ארגוניות של הכלה ושילוב במוסד החינוכי

מטרות: 
בחינה משותפת של המשאבים הפנימיים והחיצוניים העומדים לרשות בית בספר, התשתיות הקיימות, החזקות והחולשות הארגוניות על מנת לקבל תמונת מצב אמיתית ואקטואלית המשקפת את המצב הנוכחי. לאחר הבחינה המשותפת ביחד עם צוות ההנהלה והמורים, ייבנו התשתיות הרלוונטיות המותאמות ביותר לצרכיו של בית הספר על מנת שיוכל להשיג גם בהמשך את מטרותיו בדגש על יעד ההכלה, השילוב ורווחתם הנפשית והרגשית של המורים והתלמידים כאחד. התשתית שנבנית מוטמעת תוך כדי בנייתה על ידי צוות ההנהלה וחדר המורים. המטרה הסופית היא שבית הספר יוכל לנווט בצורה חכמה את הפעילות החינוכית ולגרום לעשייה לנוע בצורה מיטיבה הן בקרב מורים והן בקרב תלמידים והוריהם. בנוסף, להביא למימוש וניצול המשאבים העומדים לרשותו של בית הספר באופן יעיל ואפקטיבי .

יעדים ותוצאות: 
1. ניצול יעיל ואפקטיבי של כלל משאבי בית הספר בדגש על משאבי ההכלה והשילוב
2. בניית תשתית ארגונית מקדמת הכלה וחוסן רגשי לצוות המורים והתלמידים
3. יצירת אקלים חינוכי מיטיב ומקדם הכלה והשתלבות במרחב החינוכי
4. העלאת המוטיבציה בחדר המורים ובקרב התלמידים
5. העלאת ההישגים הלימודיים ורווחתם הנפשית של התלמידים כפועל יוצא לתשתיות ומנגנוני ההכלה שנבנו בבית הספר

אוכלוסיית יעד: 
צוותי החינוך וההוראה בבתי הספר

עקרונות ודרכי הפעולה:
קיום פגישת הכנה עם הנהלת בית הספר בכדי למפות את הצרכים הספציפיים של המוסד החינוכי. תכנית העבודה מודולרית ותותאם ספציפית ללוחות הזמנים של המוסד החינוכי. הפעילות יכולה להתבצע ע"י קיום ימים מרוכזים עיון תוך בניית מעגלי שיח וצוותי עבודה תוך התנסות בכלים מגוונים , קבוצות הדרכה לצוותים ספציפיים והרצאות במליאת חדר המורים .

משאבים נדרשים: 
איש צוות בכיר מתוך בית נספר שמסייע בגיוס המשאבים ומיפוי הנתונים במוסד החינוכי ומחוצה לו, כיתה עם מקרן, תשלום למנחים .
משאבים הניתנים על ידנו: 
חומרי העשרה, ליווי והדרכה טלפוניים בין הפגישות
מבצעי התכנית: 
מנחים בכירים בעלי ניסיון וידע עשיר בייעוץ ארגוני למערכות חינוך רווחה קהילה ובניהול מערכות חינוכיות טיפוליות, טיפול רגשי וחינוך מיוחד, בעלי תארים מתקדמים מעולם החינוך והטיפול (עבודה סוציאלית, חינוך מיוחד , פסיכותרפיסטים , יועצים חינוכיים ומנהלי בתי ספר לשעבר ), מדריכים בשנים האחרונות בנושאים הקשורים לארגון מחדש של סביבות הלמידה והמערך הבית ספרי

הובלת מסגרת חינוכית במציאות משתנה image