תקשורת מיטיבה , יעילה וסמכותית בין הורים לילדיהם

התפקיד ההורי והתקשורת עם הילדים בעידן המודרני הפכו להיות למאתגרים במיוחד, הורים רבים חשים חוסר אונים מול ילדם . בעידן שבו יש להורים מתחרים רבים על הקשר ותשומת ליבו של הילד, האתגר האמיתי הוא לשמור על תקשורת  מיטיבה, יעילה וסמכותית בכדי להוות עבורם דמות משמעותית ורלוונטית.
מטרת התכנית
מתן כלים אופרטיביים להורים להתמודדות עם ילדם בדגש על הילד שונה הצרכים שעברו איתור כגון ילדים עם לקויות למידה, תלמידים עם קשיים לימודיים, תלמידים עם קשיים רגשיים ותלמידים עם קשיים התנהגותיים. חיזוק הקשר המיטיב עמם תוך העלאת המוטיבציה של הילד להשיג הישגים אישיים ולימודיים משמעותיים ביחס לעצמו .

יעדים ותוצאות
יעדי העבודה יקבעו ע"פ קריטריונים ברורים הניתנים למדידה כגון: שאלונים להורים לפני תהליך ההתערבות ולאחריו, מידת המוטיבציה ושיתוף הפעולה של הילד בבית ובבית הספר לקידום יעדיו האישיים ועוד. במסגרת התכנית יקבלו ההורים כלים להורות סמכותית ומיטיבה, אסרטיביות הורית ושיפור היכולת האמפתית כלפי ילדם. ההורים יקבלו כלים להתמודדות עם התקפי הזעם של הילד והקושי להתמודד עם דחיית הסיפוקים שלו, טיפוח הערך העצמי והמסוגלות העצמית הן של ההורה בתפקידו ההורי והן של הילד באמצעות ההורה, התמודדות עם מצבי כישלון ותסכול של הילד ועוד ...
במפגשים עם ההורים מונגשים חומרי למידה תאורטיים ופרקטיים .ההורים יקבלו צוהר לעולמם הרגשי והאופן שבו יוכלו לסייע לילדיהם להתמודד עם האתגרים הרגשיים שמזמנת להם חוויית הלמידה בבית הספר .

אוכלוסיית יעד
הורים לתלמידים מגיל הגן וילדים ונוער בגיל 6-18, תלמידים שוני צרכים שעברו איתור - תלמידים עם מוגבלויות, תלמידים עם לקויות למידה, תלמידים עם קשיים לימודיים, תלמידים עם קשיים רגשיים, תלמידים עם קשיים התנהגותיים ,תלמידים הנדרשים בחינוך מיוחד \ תכנית הכלה.
עקרונות ודרכי הפעולה
תיאום ציפיות עם הצוות החינוכי בכדי להחליט על אופן קיום התכנית ומי מאנשי הצוות ייקח חלק בתכנית ויגייס את ההורים לתהליך . נבנית תכנית עבודה מודולרית התואמת את צורכי המשפחות . מספר המפגשים הקבוצתיים הוא לפחות עשרה מפגשים, כל מפגש הוא שעתיים אקדמיות . התכנית המלאה כוללת עשרה מפגשים קבוצתיים 20 שעות ועוד 10 שעות שמיועדות למפגשים פרטניים לפני התהליך ובסיומו. בקבוצה יכולים להשתתף 10-15 הורים.

משאבים: 
איש חינוך שמסייע בביצוע וקיום התכנית. כיתה עם מקרן, תשלום למנחים .
משאבים הניתנים על ידנו: חומרי העשרה, ליווי טלפוני במידת הצורך בין הפגישות, סרטונים ומשחקים.
תמחור תכנית:
ע"פ תעריפי משרד החינוך לשעה קבוצתית .
מבצעי התכנית: 
מנחי התכנית הם בעלי תארים מתקדמים מעולם הטיפול (עובדים סוציאליים , פסיכולוגיים חינוכיים, יועצים חינוכיים), בוגרי בית הספר לפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית , מכון פסגות לטיפול והכשרה בע"מ
מהורות מאותגרת להורות מצמיחה image