ניהול והוראה בכיתה הטרוגנית רבת לקויות ומורכבויות 

רציונל התכנית 
תיקון מס' 11 התשע"ח-2018 שנעשה בחוק החינוך המיוחד כחלק מרפורמה רחבת היקף, הביא לכך שהכיתה שהייתה עד השנים האחרונות הומוגנית באופן יחסי, הופכת לכיתה הטרוגנית עם שונות גדולה ומרובת צרכים .למורים רבים בחינוך הרגיל חסר ידע מעמיק וניסיון בעבודה עם אוכלוסיות מיוחדות. תכנית ההשתלמות מציעה היכרות מעמיקה והבנת עולם המושגים של התלמידים עם הצרכים המיוחדים שוני הצרכים, המשמעויות והכלים הנדרשים על מנת להביא את התלמיד שונה הצרכים למיצוי יכולותיו וכישוריו לצד מיצוי יכולותיהם וכישוריהם של כלל תלמידי הכיתה.
מטרות התכנית
  • המורים יכירו את הקשיים הספציפיים של תלמידים שוני צרכים כפי שהם מאופיינים בוועדות האפיון והזכאות ומשמעותן מבחינת סל השירותים והצרכים הספציפיים להם נזקק התלמיד   
  • הקניית כלים יישומיים להתמודדות עם הקשיים הספציפיים של התלמידים המאופיינים
  • רכישת כלים יישומיים לתכלול והובלת אנשי הצוות הרב המקצועי הבית ספרי והחוץ בית ספרי לטובת התלמידים המאופיינים
  • דרכי התמודדות בניהול הכיתה ההטרוגנית באופן מיטיב לכלל התלמידים
  •  ניצול יעיל ואפקטיבי של משאבי התמיכה והטיפול שהמערכת החינוכית מעמידה לטובת השילוב  על מנת שכל הכיתה תצא נשכרת ותרוויח מהשילוב ההדדי
תכנים מרכזיים
הכרת הלקויות מאפיינים צרכים ומענים אפשריים לתלמידים שאובחנו :
  • לקויות למידה 
  • הפרעת קשב וריכוז
  • הפרעות התנהגותיות ורגשיות
  • עיכוב התפתחותי או שפתי
  • חשד למוגבלות שכלית התפתחותית
  • מוגבלות על רצף האוטיזם
  • עיוורון או מוגבלות בראייה
  • חירשות או מוגבלות בשמיעה
  • מוגבלות שכלית התפתחותית,
  • מוגבלות פיזית, הפרעות נפשיות
  • מחלות ותסמונות
  • תלמידים המתמודדים עם פתלוגיות רגשיות בדגש על דיכאון, אובדנות, דחייה חברתית , וויסות רגשי.
דרכי ההוראה
למידה פרונטלית, משולבת התנסויות ותרגולים אישיים
היקף שעות
30 – 60   שעות בהתאם לגמישות הפדגוגית (ניתן לשלב ימים מרוכזים או להוסיף שעות ליווי פרטניות לצוות המוביל והנהלת ביה"ס מתקציבי ההכלה היות והתכנית מאושרת גם בספר תכניות ההכלה וההשתלבות )
הרועה שרואה אותי  image