ניהול והוראה בכיתה הטרוגנית, רבת לקויות ומורכבויות

מטרות התכנית
היכרות מעמיקה והבנת עולם המושגים של התלמיד עם הצרכים המיוחדים. המשמעויות והכלים הנדרשים על מנת להביא את התלמיד למיצוי יכולותיו וכישוריו. הקניית כלים יישומיים להתמודדות עם הקשיים הספציפיים של התלמידים המאופיינים ורכישת כלים יישומיים לתכלול והובלת אנשי הצוות הרב המקצועי הבית ספרי והחוץ בית ספרי לטובת התלמידים המאופיינים, דרכי התמודדות בניהול הכיתה ההטרוגנית באופן מיטיב תוך ניצול יעיל ומועיל של משאבי התמיכה והטיפול שהמערכת החינוכית מעמידה לטובת הנושא על מנת שכל הכיתה תצא נשכרת ותרוויח מהשילוב ההדדי.

יעדים ותוצאות
המורים יכירו את הקשיים הספציפיים של תלמידים שוני צרכים כפי שהם מאופיינים בוועדות האפיון והזכאות ומשמעותן מבחינת סל השירותים והצרכים הספציפיים להם נזקק התלמיד. רכישת כלים אופרטיביים לניהול כיתה הטרוגנית ורבת לקויות ומורכבויות כגון : לקויות למידה , הפרעת קשב וריכוז, הפרעות התנהגותיות ורגשיות, עיכוב התפתחותי או שפתי, חשד למוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות על רצף האוטיזם, עיוורון או מוגבלות בראייה, חירשות או מוגבלות בשמיעה, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות פיזית, הפרעות נפשיות, מחלות ותסמונות ותלמידים המתמודדים עם פתולוגיות רגשיות בדגש על דיכאון, אבדנות, דחייה חברתית וויסות רגשי.

אוכלוסיית יעד 
צוותי החינוך וההוראה בבתי הספר

עקרונות ודרכי הפעולה
פגישת הכנה עם הנהלת בית הספר בכדי להחליט מי צריך להיכלל בתכנית מתוך חדר המורים. תכנית העבודה מודולרית ותותאם ספציפית ללוחות הזמנים של המוסד החינוכי. הפעילות יכולה להתבצע ע"י קיום ימי עיון מרוכזים והרצאות במליאת חדר המורים, או קבוצות הדרכה להנהלה ולצוות המוביל או צוותים ספציפיים או הדרכה פרטנית למורים ספציפיים במוסד החינוכי שבכיתתם משולבים תלמידים שוני צרכים .
משאבים
איש צוות בכיר מתוך בית נספר שמסייע בתיאומים וגיבוש התכנית , כיתה עם מקרן, תשלום למנחים .
משאבים הניתנים על ידנו
חומרי העשרה, ליווי והדרכה טלפונית במקרה הצורך בין הפגישות
תמחור תכנית
היקף התכנית והטמעתה דיפרנציאלי ומשתנה ממוסד חינוכי אחד למשנהו ע"פ המשאבים העומדים לרשותו ומספר המורים שייקחו חלק בתכנית התעריפים ש ייגבו מהמוסד החינוכי יהיו בהתאם למספר השעות שבית הספר ייבחר ובכפוף למסגרת התקציב הדיפרנציאלי של כל בית ספר
מבצעי התכנית
מנחים בכירים בעלי ידע וניסיון רב בייעוץ ארגוני למערכות חינוך ובניהול מערכות חינוכיות טיפוליות , טיפול רגשי וחינוך מיוחד . מנחי התכנית הם בעלי תארים מתקדמים מעולם החינוך  והטיפול (עובדים סוציאליים , תרפיסטים , יועצים חינוכיים ומנהלי בתי ספר לשעבר )
ניהול והוראה בכיתה הטרוגנית image