קורסי גמול לאנשי חינוך

בשיתוף ובחסות אוניברסיטת ת"א המרכז האקדמי לפיתוח אנשי חינוך

התכנית המוצעת משלבת היבטים פסיכו-חינוכיים יישומיים במעשה החינוכי, היכרות עם מושגים נבחרים וטכניקות התערבות מעולם הפסיכולוגיה - הגישה הקוגניטיבית התנהגותית, הגישה הנרטיבית והגישה ההומניסטית -פסיכולוגית העצמי

תכנים מרכזיים

  • מושגי יסוד וכלים נבחרים מהגישה הקוגניטיבית התנהגותית -CBT
  • זיהוי ועיבוי של ספורים אלטרנטיביים חיוביים מהגישה הנרטיבית ושילובם במעשה החינוכי .
  • הקשר המכריע  בין עולמו הרגשי של הלומד והמלמד להישגים ולמידה משמעותית ע"פ פסיכולוגית העצמי
  • חוסן ארגוני – חינוכי, גורמים משפיעים.
  • היבטים רגשיים בתהליכי למידה והוראה , מה זה אומר ?
  • צוותי ההוראה כדמויות משמעותיות, ומשפיעות על התפתחותו הרגשית התקינה של התלמיד.
  • חוסן נפשי/ רווחה נפשית, מהם הגורמים המשפיעים על החוסן והרווחה הנפשית וכיצד ניתן להתמודד עם שחיקה ולחץ בעשייה החינוכית?